Gider devreye girdi uçuşlar başladı (VİDEO)

Cumhur ittifakı AK Parti Çanakkale Belediye Başkan adayı Ayhan Gider, Çanakkale için çalışmalarını sürdürüyor. Bir yandan seçim çalışmalarını yürüten Gider, bir yandan da Çanakkale’nin gelişim vizyonu için girişimlerde bulunuyor. Gider, THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı ile bir araya geldi. Görüşmede, İstanbul – Çanakkale uçak seferlerinin yeniden başlaması kararlaştırıldı.

05 Mart 2019 Salı 12:52

Çanakkale’nin gelişiminin turizm ve kültür hareketlerine bağlı olduğunu söyleyen Cumhur İttifakı AK Parti Çanakkale Belediye Başkan Adayı Ayhan Gider, bu yönde temaslarını sürdürüyor. Gider, ÇASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Semih Başaran, yönetim Kurulu Üyesi Burak Kunt, ÇTSO Yönetim Kurulu üyesi Murat Aydoğdu,  Yönetim Kurulu üyesi Akın Yalman, AK Parti İl Başkanı Gültekin Yıldız ve MHP İl Başkanı Hakan Pınar’la birlikte Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı ve Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Olmuştur ile görüştü. İstanbul – Çanakkale uçuşlarının görüşüldüğü toplantıda, uçak seferlerinin yeniden başlaması kararlaştırıldı.

Ekonomiyi doğrudan etkileyecek

İstanbul – Çanakkale uçuşlarının 15 Mart itibariyle başlayacağını söyleyen Ayhan Gider, “Biliyorsunuz daha önce iş dünyası ile yaptığımız toplantılarda İstanbul uçuşlarıyla ilgili bize talep gelmişti. Ben de o zaman sayın Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanımız İlker Aycı ile irtibata geçmiştim. O, bizden 10-15 günlük bir çalışma süresi istedi ve bizi bugün İstanbul’a davet etti. AK Parti İl Başkanımız, MHP İl Başkanımız ÇTSO ve ÇASİAD Yönetim Kurulu üyeleri ile birlikte bu müjdeli haberi almak için geldik. Ayın 15’inden itibaren, İstanbul Atatürk Havalimanına THY olarak seferler başlayacaktır. Hepimize hayırlı olsun” dedi. Gider, uçak seferlerinin başlamasının kent  ekonomisine de büyük katkısı olacağını, turizm hareketliliğinin başta Çanakkale esnafı olmak üzere tüm vatandaşları ekonomik olarak doğrudan etkileyeceğini kaydetti.

Aycı; “Ayhan beyin talebi üzerine çalışma başlattık”

Ayhan Gider’in uçak seferlerinin başlaması yönündeki talebini geri çeviremediklerini söyleyen Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, “Sağolsunlar Ayhan Gider bey bizleri aradılar ve Çanakkale’nin bu uçuşa ihtiyacı olduğunu, bu uçuşu beklediklerini  söylediler. Biz de arkadaşlarımızla birlikte, süratle teknik çalışmayı yaptık. İnşallah 15 Mart itibariyle, haftada 3 gün olarak İstanbul – Çanakkale arası seferlere başlayacağız. Atatürk havalimanından ilk uçuşla biz Çanakkale’mize inmiş olacağız.  Tabi Çanakkalelilerden bu uçuşa destek istiyoruz. Uçağımızı doldurmalarını istiyoruz. Airbus A 319 ile yapılacak bu seferlerin Çanakkale’mize hayırlı uğurlu olmasını diliyoruz. Başkanımızı bu konudaki hassasiyetlerinden dolayı, Çanakkale’nin kanaat önderlerinin, İl Başkanlarının buraya gelerek bu konudaki hassasiyetlerini en üst düzeyde ifade etmelerinden dolayı ben de kendilerine teşekkürlerimi sunuyorum. Bir teşekkür de, THY’nin bu konuda teknik çalışmalarını yürüten Genel Müdürümüze ve Genel Müdür Yardımcımız Ahmet Olmuştur beye teşekkür ediyorum. Onların da bu çalışmaları neticesinde Çanakkale’mize bu müjdeyi vermiş bulunuyoruz. Hayırlı olsun” dedi.

Büyük bir sorun çözüldü

AK Parti İl Başkanı Gültekin Yıldız, “Çanakkale’mize hayırlı uğurlu olsun. Hakikaten heyecanla geldik bugün. 18 Mart Deniz Zaferi öncesinde de Çanakkale’ye bir müjde vermiş olduk. İnşallah Çanakkale’nin hem turizm anlamında hem de ulaşım anlamında büyük bir sorunu çözülmüş olacak. Ayrıca Atatürk Hava Limanından Çanakkale’ye uçuyor olmamız da bizim için ayrı bir mutluluk ayrı bir jest oldu THY adına. Kendilerine teşekkürlerimizi sunuyoruz” diye konuştu.

Bu jeste sahip çıkmalıyız

MHP İl Başkanı Hakan Pınar, “2016 yılında yaşanan hain darbe girişimi ve sonrasında yaşananlardan kaynaklı olarak uçuşları iptal edilen Türk Hava Yollarının sayın Cumhur İttifakı Belediye Başkan adayı Ayhan Gider beyefendinin gayretleri ve değerli Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı beyefendinin üstüniyetleri ile 15 Mart itibariyle İstanbul – Çanakkale arasında uçuşların başlayacak olması çok güzel bir haberdir. Özellikle iş dünyası başta olmak üzere Çanakkaleli hemşehrilerimize hayırlı uğurlu olsun diyorum. Bu seferlerin artması için Çanakkaleliler olarak THY’nin bu jestine sahip çıkmak suretiyle gayret ve destek verirsek mutluluğumuz daha da artacaktır” diye konuştu.

Gider ve THY’ye teşekkür

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aydoğdu, “Hayırlı uğurlu olsun. Çanakkale’miz için çok güzel bir haberdi. 15 Mart’ta ilk uçuşlarımız başlıyor. Bu konuda emeği geçen başta Ayhan Gider’e ve THY yetkililerine çok teşekkür ediyoruz. İnşallah bu uçuşlar kalıcı ve hayırlı olur” dedi.

Çanakkale’ye büyük katkısı olacak

ÇASİAD Başkanı Semih Başaran, “Ziyaretlerinde Ayhan Gider beye tüm sıkıntılarımızı ilettik. Sağolsun kendisi de mesai harcayarak bugün bunun karara bağlanmasında vesile oldu. Haftada üç gün ve Atatürk Hava Limanı olması bizim içim büyük avantaj. İnşallah daha güzel sonuçlar olacaktır. Yoğun sezon başlıyor. Çanakkale’nin dışarıdan gelen misafir sayısında çok ciddi artış bekliyoruz. Yine Atatürk Hava Limanı olması sebebiyle Çanakkalelilerin kullanımında da büyük artısı olacaktır” dedi.