Başkan Yılmaz; “Hayalim 12 ay insanların mutlu olduğu bir ada”

Bozcaada Belediye Başkanı Dr. Hakan Can Yılmaz, Gazeteci Vedat Sezer'in sunduğu Bakış Açısı Özel programına konuk oldu.  Bozcaada için hayalini açıklayan Başkan Yılmaz; “Benim Bozcaada'daki hayalim 12 ay insanların mutlu olduğu bir ada” dedi.

12 Mayıs 2020 Salı 12:30

Bozcaada Belediye Başkanı Dr. Hakan Can Yılmaz, Çanakkale’nin yeni nesil kanalı Çanakkale Web Tv'de Gazeteci Vedat Sezer'in sunduğu Bakış Açısı Özel programına konuk oldu. Bozcaada ilçesinin, koronavirüs vakasının görülmediği nadir yerlerden birisi olduğunu belirten Başkan Yılmaz; “Çanakkale halkına, Bozcaada halkının sağlık başta olmak üzere iyi dileklerini ileterek başlamak istiyorum. Çok olağanüstü bir süreçten geçiyoruz. Bozcaada bu tedbirlere belki de ülke genelinden de birkaç adım önde başlamanın bir avantajı olarak şu ana kadar koronavirüs vakasının görülmediği nadir yörelerden birisi. Hep altını çizdiğimiz bir nokta sürecin devam ettiği yönünde. Bu bizi asla bir rehavete sürüklemeli. Bu süreç tamamlanıncaya kadar aynı ciddiyette alınan önlemlere halk olarak uyumaya devam edeceğimizi düşünüyorum” dedi.

“Bozcaada için çok büyük bir artı”

“Bozcaada bir kapalı ekosistem” diyerek sözlerine devam eden Bozcaada Belediye Başkanı Dr. Hakan Can Yılmaz; “Şu ana kadar vaka görülmemiş olması Bozcaada için çok büyük bir artı. 11 Mart'tan itibaren hemen düğmeye basıldı, öncelikle günde 4 sefer olan gemi seferleri hemen o hafta içerisinde üçe düşürüldü. Dezenfeksiyon işlemlerine hemen başladık. Halk pazarını 18 Mart'ta son defa kurduk ve daha sonra da Bozcaada Belediyesi olarak bu sorumluluğu kendi üzerimize aldık. Salı günü saat 17.30’a kadar bütün vatandaşlarımızın pazar siparişlerini Mavi Masa üzerinden topluyoruz daha sonra 2 günlük bir tedarik sürecimiz var. Bu tedarik sürecinde aslında hem Bozcaada'daki yerel üreticileri hem de çevre ilçelerimizdeki daha önce de buraya pazara gelen üreticilerimizle irtibata geçerek tedarikini de belediye olarak biz yapıyoruz. Cuma sabahı ürünleri, Bozcaada Belediyesi'nin emekçileri paketliyor, alınan siparişlere göre ve her hanenin evine kadar dağıtıyoruz” diye konuştu.

“Konaklama tesisleri 31 Mayıs'a kadar kapalı”

Koronavirüs tedbirleri kapsamında konaklama tesislerinin 31 Mayıs’a kadar kapalı olduğunu ve bu kararda Bozcaada Turizm İşletmecileri Derneği’nin de katkısı olduğunu söyleyen Başkan Yılmaz; “Sosyal izolasyonu korumak adına Bozcaada Turizm İşletmecileri Derneği’nin de bize çok ciddi destekleri oldu. 19 Mart'tan itibaren Bozcaada’daki konaklama tesislerinin hepsi kapalı durumda, faaliyetine geçici süreyle ara vermiş durumda. Belediye olarak biz bunu belediye kanunun belediye başkanının görev ve yetkilerini düzenleyen maddeye göre aldık ama burada altı çizilmesi gereken en güzel noktalardan bir tanesi bizim konaklama tesisi işletmecilerimizin de canı gönülden buna katılmaları. Öncelikle 15 Nisan diye almıştık ama daha sonra ülke genelindeki gelişmeler sebebiyle 31 Mayıs'a kadar şuanda alınmış karar konaklama tesislerinin hepsi kapalı durumda olacak.” dedi.

“Bozcaada’da üretime yönelik de bir hareket var”

Sosyal izolasyon günlerinde Bozcaada’da üretime yönelik bir hareket olduğunu dile getiren Başkan Yılmaz; “Yaklaşık bir aydır gemi seferleri haftada bir güne yani Cuma günlerine düştü. Bu cuma günlerini de genelde halkın temel ihtiyaçlarını sağlayacak kargo araçları, toptancı araçları, pazar araçlarına izin verildi. Çok ciddi oranda Bozcaada üretime yönelik de bir hareket var. Bozcaada Kaymakamlığı ve İlçe Tarım Müdürlüğü fide dağıtarak bu işe destek verdi. Daha sonra da insanlar kendileri de fide alarak, üretimin ne kadar önemli olduğunu anlayıp bağlarında bahçelerde kendi sebze meyveleri yetiştiriyor, ürünleri dikmeye başladılar” ifadelerini kullandı.

“Bozcaada ve değerleri korunmalı”

Bozcaada’nın çok özel bir yer olduğunu ve korunması gerektiğini dile getiren Başkan Yılmaz; “Bozcaada’nın ben çok nadide bir değer olduğunu düşünüyorum. Çok çok nadide bir yer, çok özel bir yer, içinde yaşayan insanlarıyla. Binlerce yıllık bağcılık kültürü ile binlerce yıllık şarapçılık kültürü ile Türk ve Rum halklarının dost kardeş bir şekilde binlerce yıl yaşaması sonucunda ortaya çıkan ortak kültürler. Çok özel bir yer, biz değerlerin korunması gerektiğini düşünüyoruz. Çünkü diğer turizm yörelerinden, turizm beldelerinden farklı bir yer, gerçek hayatların binlerce yıldır yaşandığı bir yer. Burada beş yıldızlı bir otel yok, burada çok büyük restoranlar yok. Sadece Ayazma'da yeme-içme tesisleri var ama ada çevresindeki 13-14 koy da insanlar kendi tatil planlarını kendileri yaparak, bakir bir ortamda bütün güzelliklerden faydalanabiliyorlar. Bizim bu değeri korumamız gerekiyor. Bozcaada'nın şu halini bütün yönleriyle mimarisiyle, korunmuşluğu ile bağlarıyla, şarapları ile Rum kültürü ile mimari kültürü ile korumayı başarabilirsek, bence Bozcaada’ya en büyük hizmeti yapmış oluruz” dedi.

“Aldığınız hizmet ile ödediğiniz ücret örtüşüyorsa bir şey pahalı ya da ucuz değildir” diyen Başkan Yılmaz; “Bu seneden itibaren ne dünya eski dünya olacak ne Türkiye eski Türkiye olacak ne Bozcaada eski Bozcaada olacak. Daha sakin daha yavaş sosyal mesafeler korunarak, belki daha az insana günlük olarak hizmet verip ama insanları buradan daha memnun olarak gönderme şansımız var. Pahalılık konusunda ben şöyle ifade ediyorum, bir şeyin pahalı ya da ucuz olması aldığınız ürün veya aldığınız hizmetle ödediğiniz ücret örtüşüyorsa bir şey pahalı ya da ucuz değildir. Bozcaada’ya gelenlere, ‘O kadar güzel bir yemek yedik, o kadar güzel ürünler tattık, o kadar güzel temiz bir hizmet aldık ki helali hoş olsun’ dedirttirebiliyorsak Bozcaada o zaman pahalı olmaktan çıkacak. Aynı şey konaklama tesisleri için de geçerli” şeklinde konuştu.

“Hayalim 12 ay insanların mutlu olduğu bir ada”

Başkan Yılmaz; “Benim Bozcaada'daki hayalim 12 ay yaşayan, 12 ay insanların mutlu olduğu bir ada. Yalnızca bir turizm ilçesi değil, özellikle turizmi çeşitlendirerek Bozcaada'ya yakışan bir takım tematik turizmle, felsefe günleri ile bu doğa yürüyüşleriyle sonbahar ve ilkbahar aylarında da bu turizmi yazdan diğer aylara yayabilirsek, yazın üzerindeki o büyük baskı da ortadan kalkacak. Esnafımız daha uzun süre yalnızca 2 ay 3 ay bir yaz döneminde değil, daha uzun süre turizmden bir gelir elde edeceği için daha mutlu olacak.” diye konuştu.

“Kendi kendine yeten bir ada olmak istiyoruz”

Kendi kendine yeten bir ada olmak istediklerini de dile getiren Başkan Yılmaz; “Bizim içme suyumuz Anakara’dan geliyor. Bizim her ne kadar yıllar önce yenilenebilir enerji ile tanışsak da elektriğimizi kendi kendine üretebilen bir ada durumunda ne yazık ki değiliz. En azından Yerel Yönetim olarak biz değiliz. Bizim iki temel projemiz var, bununla ilgili deniz suyundan içme suyu elde edecek bir proje üzerinde İller Bankası ile üç dört senedir çalışıyoruz, Anakara’da olacak bir sıkıntı buraya yansımasın diye. Aynı şekilde belediye olarak da 1 megavatlık bir Rüzgar Enerji Santrali ile ilgili 2-3 senedir çalışıyoruz. Bozcaada’da yüzde sekseni tarım arazilerinin bağcılık ve şarapçılık ön planda. Hazır insanlarda üretime yönelmişken, Bozcaada kendi kendine yeten bir ada olursa o zaman buradaki insanlar çok daha kendilerini huzurlu hissedecekler diye düşünüyorum” dedi.