Eğer çocuklarımızın yemediği bir şey olursa biz anneler onu yedirmek için elimizden geleni yaparız. Yumurtaya gülen yüz şekli verir sevimli hale getiririz, yemedikleri sebzeden köfteler yapar çaktırmadan yediririz , icmedikleri ilacı meyve suyuna katar farkettirmeden içiririz.

Yani ne yapıp eder istediğimizi yavrularımıza yedirir içiririz. ..

İşte böyle çıkmış "Bocuk Gecesi"de .Kabak yemeyen çocuklarına kabak yedirmek isteyen anneler kabak yemezsen Bocuk karısı gelir diye çocuklarını korkutmuş. Zamanla soğuk kış gecelerini süslemek için aralarında eğlence düzenlemişler .Gençler yüzlerini boyayip beyaz örtüler giymiş köydeki kapıları çalmış içerdekileri  korkutmuş,  evlerden kendilerine kabak ikram edilmiş ...Balkanlarda yaygın olan bu gelenek Keşan 'ın Çamlıca köyünede gelmiş ve her sene kutlanilmaya başlanılmış.

Çamlıca köyü muhtarlığı Çamlıca kültür ve turizm Derneği ve korudağ doğal yaşam ve çevre Derneği tarafından Keşan ticaret ve sanayi odasının katkılarıyla bu yıl 14.üncüsü düzenlenen "Bocuk Gecesi "ne oldukça yoğun ilgi oldu.

Özellikle yakın yörelerin akın ettiği geceye bizim yürüyüş grubu da gezi düzenledi.Bir işi yaparim diyenden değil yapman diyenden kork denirya ;Aman onca yola gidemem ne işim var derken gezi aracına ilk ben bindim. ..

Asya ile Avrupayı fiyonk gibi birbirine bağlayan Çanakkale boğazı akşam saatlerinde yoğun olduğu için Lapseki feribotuna binip Gelibolu 'ya geçtik. Yaklaşık iki saat sonra Keşan 'a ulaştık. Keşan 'ın satır köftesi meşhurmuş , küçük salaş bir lokantada akşam yemeğimizi yedik. Hep derim salaş yerlerdeki lezzet hiç bir yerde yok.

Yemek sonrası "Bocuk Gecesi "nin yapılacağı Çamlıca köyüne geldik, ama öylesine bir yoğunluk vardıki köyün sapağından köy meydanına beş dakikalık yolu yarım saatte gidebildik.

Daha önceden Bocuk gecesini bilen arkadaşlar hazırlıklı gelmişlerdi. Kimisi beyaz perdeden pelerin dikmiş , kimisi maske getirmiş, kimi ince çorap getirmişti. Beyaz kıyafetleri giyip, başa ince çorap geçirip birde korkunç makyaj yapılınca geceye hazırdılar...

Köylüler evkerinde pisirdikleri yöre yiyeceklerini kurdukları standlarda satışa çıkarmış geceden kazanç elde ediyordu.

İğne atsan yere düşmez kalabalıkta en çok dikkat çeken beyaz pelerin ya da beyaz gelinlik giyip korkunç makyaj yapan köyün gençleriydi. Katılımcılar onlarla hatıra resim çektirmek için birbirleriyle yarışıyordu.

Buldukları bütün kulpu kırık testi, toprak tabak çanak ,eski daktilo, kömürlü ütü ve korku resimleriyle süslü duvarları olan müzeyi gezdik.

Gelenleri eğlendirmek için meydanda olan  açık hava konserini dinledik. ..güzeldi. ..Gençler hep bir ağızdan marşlar söyleyip bizleri coşturdu. ..

Gecenin başrol oyuncusu kabak ikramını köyün korku makyajlı gençlerinin elinden yedikten sonra Keşan 'daki otelimizin yolunu tuttuk.

Köylü korkularını gelire ve eğlenceye çevirmiş yüzlerce insanı ağırladı. Bizler de değişik ve renkli bir akşam geçirmiştik.

Aslında Bocuk onlar için gelir elde etmek için kullandıkları bir bahane, bizim içinse güzel dostların bir arada geçirdiği güzel zamanlar, güzel anılar demekti. .

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.